Uge 48
Goddag-sang og dyr: (På skift vælges et tøjdyr fra kiste, alle imiterer det valgte dyr, gentages tre gange i alt)
Goddag-sang og dyr: (På skift vælges et tøjdyr fra kiste, alle imiterer det valgte dyr, gentages tre gange i alt)
Rim og remser med fagter
Højt som et hus
lille som en mus
bred som en vej
smal som en streg
flad som en pandekage
hvem er det der banker, det er peter anker,
hvem er det der lukker op, det er peter sukkertop.
Nissen er en kunstig mand
mange kunstner nissen kan
han kan neje han kan bukke
han kan æbler plukke
kan kan veje varer
han kan skyde harer
kan kan hamre han kan save
han kan grave have
kan kan vralter han kan vrikke
han kan dikke dikke
Opvarmning:
Løb rundt i salen til Musik: ”Facination" (ideer til bevægelse se sidste uge)
Fælleskreds og abeefter bevægelse til Musik:
Stationer med øvelser rundt i salen:
2 min. ved hver øvelse, når musiken stopper.
(træstmmerul, Abegang, Kængurohop, snurretop på numsen, kravl i ribbe, stå på hænger ved ribbe, frøhop)
Balloner: Kaste, gribe, puste, slå...
Faldskærm og balloner. Forkellige lege med faldskærmen (Løbe rundt, F op og ned, Bølger i F, løbe under F, svæve F, hule under F, popcorn med balloner...)
Redskabsbane: De sidste 25 min
Uge 46
Goddag-sang og dyr: (På skift vælges et tøjdyr fra kiste, alle imiterer det valgte dyr, gentages tre gange i alt)
Remser: Med fagter
Se mine sko (stående pege på fødderne)
Klokken er to (vise to fingre)
Se min arm (vise armen)
Kaffen er varm (røre i en stor kop)
Se min knold (pege på hovedet)
Klokken er tolv (Stå strakt med armene over hovedet)
Se min rumpe (slå sig selv på numsen)
Der falder en bombe (falde ned, sætte sig på bagdelen)
Slå, slå (klap på lår)
Klap, klap (klap i hænder)
Ænderne siger rap, rap (Hænder som andenæb)
Orangutang, orangutang (abefagter)
Sådan gør vi slangen lang
(ligge på gulvet)
Opvarmning:
Løb rundt i salen til Musik: ”Familien skal i skoven” (Forlæns, som flyver, armsving, baglæns, sidelæns, hoppe, store skridt I det langsomme stykke. På tæer, på hæle, på siden af foden, på indersiden af foden, med armene strækt over hovedet. Samarbejde mellem F og B: F løfter barnet under armene og snurrer rundt med det, F og B holder hinanden i hånden og snurrer rundt stående.)
Fælleskreds til Musik: ”Op på tæerne”
Dagens småredskab: Bolde og hulahopring
Hest og rytter: B inde i tøndebåndet, F løber bagved og holder fast i tøndebåndet. F holder tøndebåndene, B løber igennem portene. Først lodret så vandret.
Musik: Jeg er en glad lille cowboy
Stopdans: Tøndebånd er hus, ved musik stop løbes tilbage til hus og laver en kommando: To hænder i ringen, stå på et ben, hoppe over ringen…
Musik: Danse hula
Balance øvelser: Trille dem til hinanden, Snurre rundt med ringene på ”højkant”
Tøndebånd og bolde: V holder tøndebånd som en basket kurv, B kaster bolden op i tøndebånd. V holde tøndebånd som et fodboldmål, B skal score, ved at trille eller sparke.
Afslutning:
“Transportbåndet” - Forældrene ligger i to lange rækker øre ved øre, med benene skiftevis hver sin vej. Et barn “bæres på hænder” hen ad transportbåndet
Musik: Alle anemonemænd og Ballade pusterum
Redskabsbane De sidste 25 min
Ideer fra temahæfte: forældrebarn, DGI.